THE SEVEN DEADLY SINS
FIKTIVT CASE – AV BJÖRN, TIMJAN & WILMA
UPPDRAG
Ett nytt bryggeri som enbart producerar alkoholfri öl ska etableras på marknaden. Bygg varumärke, designa förpackning och nå ut till målgruppen unga vuxna.
Ett nytt bryggeri som enbart producerar alkoholfri öl ska etableras på marknaden. Bygg varumärke, designa förpackning och nå ut till målgruppen unga vuxna.
ANALYS
Efterfrågan på alkoholfria alternativ har ökat, dels av hälsoskäl men även för att unga idag är mer ansvarstagande och därför undviker berusningsdrickande.
INSIKT
Öl är gott men fylleri kan resultera i bristande omdöme och hälsofarliga synder.
Öl är gott men fylleri kan resultera i bristande omdöme och hälsofarliga synder.
LÖSNING
Drink and be saved from the seven deadly sins!
DE SJU SYNDERNAS ÖL – BURKDESIGN OCH ETIKETTER FÖR TAPP
HEMSIDA – SJU UTTAG INNEHÅLLANDE SORTIMENT, PERSONLIGHETSTEST & INFORMATION
SOME – MED UPPMANING ATT GÖRA BRYGGERIETS PERSONLIGHETSTEST
← SVERIGES FÖRSTA SJUPACK!
CHURCH OF BEER TRUCK →
TEAM: BJÖRN WESTERLUND (CW) / TIMJAN HOFMANN (CW) / WILMA CLAESSON (AD)
Illustrations borrowed with love by talented Artemio Rodriguez. Thank you!
*Lånade bilder, logotyper & mockups används ej i kommersiellt syfte.