THE SEVEN DEADLY SINS
FIKTIVT CASE – AV BJÖRN, TIMJAN & WILMA
 
UPPDRAG
Ett nytt bryggeri som enbart producerar alkoholfri öl ska etableras på marknaden. Bygg varumärke, designa förpackning och nå ut till målgruppen unga vuxna. 

ANALYS

Efterfrågan på alkoholfria alternativ har ökat, dels av hälsoskäl men även för att unga idag är mer ansvarstagande och därför undviker berusningsdrickande. 

INSIKT
Öl är gott men fylleri kan resultera i bristande omdöme och hälsofarliga synder.

LÖSNING

Drink and be saved from the seven deadly sins! ​​​​​​​​​​​​​​

DE SJU SYNDERNAS ÖL – BURKDESIGN OCH ETIKETTER FÖR TAPP

HEMSIDA – SJU UTTAG INNEHÅLLANDE SORTIMENT, PERSONLIGHETSTEST & INFORMATION
Välkommen!
Välkommen!
Ölsortiment
Ölsortiment
Personlighetstest
Personlighetstest
Testresultat med hänvisning till öl
Testresultat med hänvisning till öl
B2B
B2B
Q&A
Q&A
Merch
Merch

SOME – MED UPPMANING ATT GÖRA BRYGGERIETS PERSONLIGHETSTEST
  SVERIGES FÖRSTA SJUPACK!

CHURCH OF BEER TRUCK  
TEAM: BJÖRN WESTERLUND (CW) / TIMJAN HOFMANN (CW) / WILMA CLAESSON (AD)​​​​​​​
Illustrations borrowed with love by talented Artemio Rodriguez. Thank you!
*Lånade bilder, logotyper & mockups används ej i kommersiellt syfte.

Back to Top