Hjärnkontoret – Tinder
Låg självkänsla och dåligt självförtroende gör att många undviker att dejta. Varifrån kommer tankarna? Och hur blir man av med dem? Hjärnkontoret är en lekfull tolkning av hjärnans funktioner, med fokus på självkritiska tankar.
Uppdrag
Locka fler användare till Tinder genom en reklamfilm. 
Anpassa storyn efter Tinders befintliga slogan 
"It Starts With a Swipe". ​​​​​​​
Insikt
Många drar sig från att dejta för att slippa ta itu med 
självkritiska tankar och ihärdiga hjärnspöken.
Storyboard som underlag till skissfilm
Moodboards för kostym/karaktär och miljö/sceneri
Filmmanus
1
1
2
2
Årets bästa film och manus
Den vinnande filmen bevisar att något så torrt som bra planning-arbete med en stark insikt, alltid banar väg till en stark idé. Ett effektivt och välskrivet manus gör att varje sekund bjuder på något roligt och knyter ihop idé och budskap.

Filmen petar med en obehaglig precision på alla de där tankarna som gör oss sårbara och svaga. Vi skrattar samtidigt som vi sväljer och tänker tillbaka på tiden som unga nervösa singlar.

Att göra film är ett utmanande lagarbete, något som den vinnande gruppen bevisat med råge. Castingen är imponerande och när vi hörde om ert sätt att slöjda fram detaljerna på set började vi undra om ni redan läst på filmskola. Sett till helheten är detta den bästa filmen en grupp presterat hittills på kursens snart 15-åriga historia.

Årets bästa manus och film är Hjärnkontoret: Alicia, Anton, Noomi, Timjan

Carl Sundemo & Jim Elfving
Hjärtligt tack till medverkande skådespelare!
Anders Almgren  ·  Carina Skenhede  ·  Christina Nilsson  ·  Marketta Kauppinen  ·  Martin Sandklef


—————

Team: Alicia Backlund (AD) / Anton Andersson (AD) / Noomi Widell (CW) / Timjan Hofmann (CW)
*Lånade bilder, logotyper & mockups används ej i kommersiellt syfte.

Back to Top